Skip to content

Monedă medievală din argint

Ianuarie 28, 2012

Solidus – (1609 – 1616 ???)

Pe avers apre „S” de la Solidus şi în scut este un snop de paie = Stema Vasă ( a disnastiei)

Inscripţie : S   SIG.III.D G.REX.POL.MDL

 

Pe revers este Stema Oraşului Riga – cele 2 chei încrucişate

INSCRIPŢIE: SOLIDVS.CIVI.RIGE.16??

Mai mullte detalii : http://fortresscatalogue.com

   Bună seara dragi cititori şi pasionaţi!

  Pe data  de 12 Noiembrie – 2011 am descoperit această micuţă monedă medievală din argint.

  Moneda am descoperit-o pe marginea unui lac din oraşul Iaşi la adâncimea de 3 – 4 cm.

  Piesa este un solidus (shilling) emis la Riga între anii 1609 – 1616 , nu pot să citesc data corect deoarece moneda este descentrată.

  Locul unde am descoperit această frumoasă monedă a mai fost detectat de catre  mine de vreo trei ori (printre primele detecţii) , dar nu găsisem nimic special, foarte multe gunoaie (conserve, cutii de bere, cheiţe din aluminiu,capace de la borcane  şi foarte mulţi plumbi de la pescari), aşa că am decis să mă întorc să văd dacă am omis ceva şi nu mi-a părut rău.🙂

  În concluzie, nu este rău  să detectezi o suprafaţă de mai multe ori!

  Moneda se află în posesia mea,  specialiştii de la Muzeul de Istorie a Moldovei nu au dorit această piesă pentru a fi expusă sau studiată, deoarece nu este foarte rară.

No comments yet

Lasă un răspuns

