Skip to content

Monede medievale – 1661

Ianuarie 21, 2012

Micul meu tezaur !

Detecţie cu succes !

  Bună seara dragi cititori şi pasionaţi!

  Vreau să vă prezint în urmatoarele imagini câteva monede medievale pe care le-am descoperit la un loc (în aceeaşi gaură) în oraşul meu natal Târgu Neamţ.

Monedele le-am găsit pe 2 decembrie 2011 pe un camp la marginea oraşului, acestea se aflau la adâncimea de 5 – 6 cm.

  Tot în aceeaşi zi am mai descoperit o cataramă,un obiect din plumb ce pare a fi capătul ţevii unui pistol vechi. Acestea din urmă am să  le prezint într-un alt articol.

  Monedele descoperite sunt din epoca medievală, mai exact anul 1661, cele mici sunt de tip solidus ,am mai găsit astfel de monede, una chiar în prima mea zi de detecţie, acestea  nu reprezintă interes naţional deoarece am încercat de mai multe ori să predau astfel de monede dar mi-au fost refuzate pe motivul că nu sunt foarte rare , iar cea mai mare este o monedă de 6 groşi din argint cu chipul lui Johann Casimir .

IOH.CASIM. D:G REX.POL.& SVE

VI   GB.-.A.   GRO.ARGEN.SEX.REG.POL.1661


Vă doresc sănătate şi mult succes în continuare!

Galerie foto  cu monedele – faţă – verso:

4 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 22, 2012 6:06 pm

    Bravos! Sa vina vremea buna sa putem iesi din amorteala. Si la mai mare!

    • Ianuarie 22, 2012 6:22 pm

      Multumesc pentru urari!
      Abia astept si eu sa vina vremea buna sa ies la o partida de detectie, dar pana atunci nu ne ramane decat sa ne documentam despre viitoarele zone pe care le vom explora.
      Va urez succes si dumneavoastra!
      Cu respect,
      Radu Apreutesei!

  2. George permalink
    Februarie 2, 2012 11:56 am

    Felicitari!!!

Lasă un răspuns

